Esileht Tutvustus Tegevus Looming Teenused ▾ Koostöö Kontakt In English
Kestus: 01.16 kuni ...
Kontaktid: Johanna Pirrus, Epp Vahtramäe, Elo Kiivet

Ruumiharidus on interdistsiplinaarne lähenemine, mis kombineerib erinevaid valdkondi nagu näiteks arhitektuur, urbanism, kodanikuaktiivsus ja -osalus, sotsioloogia, antropoloogia, geograafia, kultuuri- uuringud. Ruumihariduse eesmärk on tutvustada erinevaid linnahariduslikke teemasid ja meetodeid ning suunata inimesi pöörama tähelepanu erinevatele ruumi aspektidele, võimaldades neil seeläbi osaleda ruumi loomises.

Ruumiharidusega on seotud mitmed Linnalabori projektid. Varasemalt oleme viinud läbi urbanistika kursuseid (2008-2010a), korraldanud rahvusvahelise õpitoa noortele linnaaktivistidele (2012a), kaardistanud “Ohutu koolitee” projekti raames ohtlikud paigad kooliteedel ja loonud koolidele liikumiskavad (2012-2014a), andnud koostöös Rumeenia partneriga Asociatia Komunitas välja ingliskeelse Urban Pedagogy kogumiku linnahariduse teemadel (2013a), korraldanud Tartu Loodusmajas noorte linnakeskkonnaringi (2013-2014a) ja arhitektuuri töötoa Tallinna Noortenädala raames (2014a). 2014. aastal korraldasime ka esimese koolinoorte arhitektuurikonkursi "Unistuste koolimaja" ja 2015. aastal koolinoorte arhitektuurikonkursi "Minu unistuste koolihoov".


KIRJUTISED
Perioodi juuni 2016 sissekanded

Laste juhtimisel linna avastamas

11.juun   | projektis RUUMIHARIDUS   |   sisestas siiri

Lastekaitsepäeval, 1. juunil toimus Linnalabori ruumihariduse meeskonna eestvedamisel Tallinna Kadrioru Saksa Gümnaasiumi 4. ja 8. klassi õpilaste juhitud linnaretk, mille käigus soovisime juhtida tähelepanu sellele, milliste mõtetega liiguvad linnaruumis meie järeltulijad. Samuti soovisime teada saada, kuidas muuta linnaruum lastele ligipääsetavamaks ja atraktiivsemaks.

Teekond viis Politseipargist Kadriorgu mere äärde ning retke kestel näitasid lapsed, millised kohad on nende jaoks köitvad, mängulised ja põnevad, millised ohtlikud, ebameeldivad või igavad. Kirjeldati ka koolitee valikuid sõltuvalt keskkonnast. Nii selgus, et lapsed käiksid koolis kõige parema meelega jalgsi, kui kõnniteed poleks auklikud, tolmused või porised, kui teeperved oleksid sõiduteest eraldatud hekikestega. Mh tehti ettepanek rajada Kadrioru Parki ja Torupilli Selveri juurde (viimane asub Kadrioru Saksa Gümnaasiumi vahetus läheduses) (elektri)jalgrataste laenutuspunkt, et Pirita suunast tulevatel lastel oleks mugav läbi Kadrioru rattaga kooli sõita. Samuti oleks sealne rattalaenutus hea lahendus turistidele linnas liikumiseks.

Mere äärde jõudes leidsid lapsed, et tulevane Reidi tee ehitus muudab mereääre suletumaks, ligipääs praegu mängulisele looduslikest kividest ääristatud liivarannale poleks enam kutsuv ning kindlasti käiksid lapsed mere ääres praegusest vähem.

Linnalabor tänab retke juhtimise eest Kadrioru Saksa Gümnaasiumi 4. ja 8. klassi õpilasi ning nende kunstiõpetajat Jaanika Kalli. Täiskasvanutena püüdkem meeles pidada, et kavandades hea ja atraktiivse avaliku ruumi lastele, kujundame ühtlasi mõnusa ruumi ka täiskasvanutele.



 
 

.Creative Commons License  

MTÜ Linnalabor   2009-   |   Telliskivi 60A, Tallinn   /   juhatus [ät] linnalabor.ee

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License

#