Esileht Tutvustus Tegevus Looming Kontakt In English
Kestus: 01.13 kuni ...

Ruumiharidus on interdistsiplinaarne lähenemine, mis kombineerib erinevaid valdkondi nagu näiteks arhitektuur, urbanism, kodanikuaktiivsus ja -osalus, sotsioloogia, antropoloogia, geograafia, kultuuri- uuringud. Ruumihariduse eesmärk on tutvustada erinevaid linnahariduslikke teemasid ja meetodeid ning suunata inimesi pöörama tähelepanu erinevatele ruumi aspektidele, võimaldades neil seeläbi osaleda ruumi loomises.

Ruumiharidusega on seotud mitmed Linnalabori projektid. Varasemalt oleme viinud läbi urbanistika kursuseid (2008-2010a), korraldanud rahvusvahelise õpitoa noortele linnaaktivistidele (2012a), kaardistanud “Ohutu koolitee” projekti raames ohtlikud paigad kooliteedel ja loonud koolidele liikumiskavad (2012-2014a), andnud koostöös Rumeenia partneriga Asociatia Komunitas välja ingliskeelse Urban Pedagogy kogumiku linnahariduse teemadel (2013a), korraldanud Tartu Loodusmajas noorte linnakeskkonnaringi (2013-2014a) ja arhitektuuri töötoa Tallinna Noortenädala raames (2014a). 2014. aastal korraldasime ka esimese koolinoorte arhitektuurikonkursi "Unistuste koolimaja" ja 2015. aastal koolinoorte arhitektuurikonkursi "Minu unistuste koolihoov".

2015: 1 2014: 1 2013: 1

KOOLINOORTE ARHITEKTUURIKONKURSS 2015 "MINU UNISTUSTE KOOLIHOOV"

07.nov   | projektis RUUMIHARIDUS   |   sisestas epp

Ka sel aastal korraldas Linnalabor koolinoorte arhitektuurikonkurssi, mille teemaks sai valitud "Minu unistuste koolihoov. Konkursi eesmärk oli anda noortele võimalus visualiseerida oma unistuste koolihoovi tuues välja neid tegevusi ja võimalusi, mis looksid sobiva koha nii koolitundide pidamiseks kui ka vaba aja veetmiseks. Põhikooli töödest tuli välja erinevaid probleemkohti praegustes koolihoovides ja koolielus üldisemalt, kuid samas pakuti ka palju vahvaid lahendusi - peenramaa, laut, purskkaevud ja istumiskohad, matkarajad, pliiatsipuu, betoonist värvilised loomad.

Põhikooli auhinnatud tööd:

  • I koht: „MAAELU“ - Heneliis Notton (Saue Gümnaasium, juhendaja Ave Kongo)
  • II koht: „TALVINE“ – Katariina Visnap (Viljandi Huvikool, juhendaja Merike Kiivit)
  • III koht: „MUGAVUS3“ – Katarin Mägi (Gustav Adolfi Gümnaasium, juhendaja Nele Raat)

Äramärgitud tööd: „PILVEKOOL“ – Shara Arus ja „ÖÖKOOL“ – Eliise Kristiina Altmäe, Jasper Laur (Tallinna 32. Keskkool, juhendaja Leeve Eero), „MERAKI“ – Seliina Raivo (Saue Gümnaasium, juhendaja Ave Kongo) ja „KOOLIPAPA“ – Hans Erik Puhk koos abilistega (Tallinna Kanutiaia Noortemaja, juhendaja Aili Vahtrapuu).

Gümnaasiumi töödes pöörati rohkem tähelepanu teemadele nagu turvalisus, mitmekülgsus, kaasamine, õpilastele liikumis- ja lõõgastumisvõimaluste loomine. Gümnaasiumi auhinnatud tööd:

  • I koht: „DIY“ – Ingrid Tamm, Meril Liis Kütt (Tallinna Prantsuse Lütseum)
  • II koht: „EESTIMAINE KOOLIHOOV“ – Marleen Helimets, Merris Kivisoo (Suure-Jaani Gümnaasium, juhendaja Reeda Sadam)
  • III koht: „VERITASERUM“ – Joosep Nahkor (Saue Gümnaasium, juhendaja Ave Kongo)

Äramärgitud tööd: „TERVISLIK ÕU“ – Jekaterina Fedotova (Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasium, juhendaja Annike Soodla), „LOODUSESSE!“ – Saara Lotta Linno (Tartu Waldorfgümnaasium, juhendaja Ivo Kajak).

Žürii liige Peeter-Eerik Ots võtab tulemused kokku järgmiselt: oli väga häid lahendusi, mis ka hinnatute hulka kokkuvõttes ei mahtunud, aga võiksid oma lihtsuse, leidlikkuse ja rahalises mõttes teostatavusega kasvõi hommepäev teoks saada. Teiselt poolt oli palju töid kuidagi väga täiskasvanud ja vastutustundlikud. Oli põhjalikku analüüsi, arvestatavaid küsitlusi ja üliarukaid kontseptsioone, mida ilmselt paljude tänaste koolihoovide rajamise juures tehtud ei ole. Suur osavõtt ja hea tase on rõõmustav märk, et järgmised põlvkonnad tahavad ja oskavad ümbritseva ruumi osas rohkem kaasa rääkida ja seda ei tohiks planeerijad eirata.

Täname meie toetajaid ja sponsoreid – Eesti Kultuurkapital, Tallinna Spordi- ja Noorsooamet, Viking Line, Eesti Arhitektuurimuuseum, Tallinna Ülikooli Kirjastus, Varrak, Arkki Huvikool, Hansaplant, Trilevik, Fritz-kola!

Lähemalt saab konkursi kohta lugeda konkursi kodulehelt www.nooredarhitektid.ee

Lennukat unistamist ja kohtumiseni järgmisel aastal!

 
 

KOOLINOORTE ARHITEKTUURIKONKURSS 2014

09.sept   | projektis RUUMIHARIDUS   |   sisestas epp

Arhitektuurikonkursi tingimused ja materjalid leiad aadressilt www.linnalabor.ee/konkurss

 
 

MAKETI TÖÖTOAD TALLINNA NOORTENÄDALAL 2014

18.aug   | projektis RUUMIHARIDUS   |   sisestas epp

Tallinna Noortenädal 2014 raames viivad Linnalabor ja Arhitektuuri Huvikool 8. ja 9.septembril läbi kaks maketi töötuba noortele vanuses 12-17a.

Maketi töötubade käigus otsime koos noortega Rotermanni kvartalile uusi ideid. Rotermanni Kvartal on Tallinnas ainulaadse arhitektuuriga terviklik linnaruum ja potentsiaalne äripiirkond, kuid piiratud ligipääsu tõttu on ala hetkel suhteliselt suletud ja ümbritsevast linnakeskusest eraldatud. Töötoad algavad jalutuskäiguga Rotermanni Kvartalis, kus räägime põgusalt ala arengust ja tänapäevast ning seejärel saavad osalejad pakkuda välja lahendusi ala täiendamiseks.

Töötubade ajakava:

08.09 15.00-17.00 Maketi töötuba (12-14-aastased noored)

09.09 16.00-18.00 Maketi töötuba (15-17-aastased noored)

Registreerimisinfo:

Töötubadesse registreerimiseks saada e-mail aadressil epp [at] linnalabor.ee või helista telefonil 52 48 568. E-maili lisa enda nimi, vanus, kool ja klass, telefoninumber ja mis päeval soovid osaleda (NB! 08.09 töötuba on suunatud vanusele 12-14a ja 09.09 töötuba vanusele 15-17a).

Kohtumiseni Tallinna Noortenädalal!

Projekti toetavad Tallinna Spordi- ja Noorsooamet ja Eesti Kultuurkapital.

 
 

Linnalabor projektiga „Noored ruumikujundajad“ Tallinna noortenädalal

30.juun   | projektis RUUMIHARIDUS   |   sisestas epp

8.-12. septembril toimub Rotermanni kvartalis Tallinna Noortenädal „Raamist välja!“, mille eesmärk on julgustada noori ja noortega tegelevaid inimesi mõtlema ja tegutsema laiemalt, väljaspool harjumuspäraseid raame ja ruume.

Tallinna Noortenädala raames korraldab Linnalabor kaks arhitektuuri töötuba noortele. Töötoad leiavad aset 9.-10. septembril Rotermanni kvartalis ning osalema on oodatud kõik Tallinna noored vanuses 12-17 aastat.

Samuti kuulutatakse Tallinna Noortenädala raames välja esimene arhitektuurikonkurss noortele. Arhitektuurikonkursi käigus saavad noored üle Eesti edasi anda oma nägemuse heast linnaruumist. Konkurss on auhinnaline ja suunatud kahele vanusegrupile: 12-14 aastat ja 15-17 aastat.

Lisaks pakutakse Noortenädala raames konsultatsiooni õpetajatele hea ruumi konkursil osalemiseks ja õpilaste juhendamiseks.

Täpsem info konkursi teema ja töötubade kohta augustis.

Linnalabori kontaktid: Siiri Treufeld siiri[at]linnalabor.ee ja Epp Vahtramäe epp[at]linnalabor.ee

Projekti partneriks on Kadri Klementi Arhitektuuri Huvikoolist.

Loe lähemalt Tallinna Noortenädala ametlikult veebilehelt ja Noortenädala Facebooki lehelt.

Projekti toetavad Tallinna Spordi- ja Noorsooamet ja Eesti Kultuurkapital.

 
 

Urban Pedagogy – noorte linnahariduse teemaline kogumik

24.okt   | projektis RUUMIHARIDUS   |   sisestas epp

Veebruaris teatasime oma uuest koostööpartnerist Rumeenias – Komunitas Association. Hiljuti valmis koostöös „Urban Pedagogy“ nime kandev kogumik, mis hõlmab endas kahe organisatsiooni kogemusi noorte linnahariduse vallas. Kogumik sisaldab mitmete linnahariduslike meetodite kirjeldusi. Meetodite abil saab kooli- ja huvialatundides õpilasi neid ümbritsevast keskkonnast teadlikumaks muuta. Kogumikus kirjeldatud meetodid on erinevate raskusastmete ja ajalise mahuga, seega saab neid kasutada kõikide vanusegruppide juures. Loodetavasti annab see kogumik uusi ideid tundide ja huviringide sisustamisel.

Kogumik valmis projekti „Something cool happens at my school!“ raames. Projekti rahastas Euroopa Komisjon, Euroopa Noored Youth in Action alaprogramm 1.2.

Kogumik on ingliskeelsena kättesaadav järgmiselt lingilt:

urban_pedagogy_eng.pdf
 
 
2015: 1 2014: 1 2013: 1

.Creative Commons License   EENeti logo

MTÜ Linnalabor   2009-   |   Telliskivi 60A, Tallinn   /   juhatus [ät] linnalabor.ee

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License

#